26 Feb 2009

Teknik untuk meningkatkan prestasi permainan..

Badminton memanglah game yg menyeronokkan tapi ada kalanya membawa risiko..aku nak kongsi bagaimanan meningkatkan prestasi permainan..ok bagi acara single..first and foremost..u mesti ada stamina..tambahlah stamina dgn cara berjoging keliling dewan macam si dahlan buat..kedua..skill mesti cukup..kalau tak cukup skill..jangan haraplah prestasi permainan meningkat..macam mana nak tingkatkan skill..melalui latihanlah..apalagi..buatlah latih tubi..contohnya,drop 100x.., main net 100x sehari..kemudian amalkan sewaktu pertarungan sebenar..pasti prestasi permainan anda akan meningkat..ok jumpa di gelanggang petang ini..

3 comments:

  1. pelajari asas permainan badminton terlebih dahulu baru persoalkan teknik dan prestasi permainan..badminton bukan semudah mata memandang..percayalah..
    tiada kesungguhan dan CINTAKAN BADMINTON..takkan berjaya..saya mula bermain badminton sejak berumur 6tahun..

    ReplyDelete
  2. skill dan stamina masih tidak cukup bagi seseorang pemain badminton.yang terpenting adalah minat terhadap badminton.saya mula bermain badminton di umur 4 tahun.saya pernah menimbang bulu tangkis sebanyak 1054 kali tanpa henti sewaktu saya darjah dua.jadi saya tahu segala-galanya.harap sesiapa yang ingin bejaya dalam badminton,ikutlah saya

    ReplyDelete
  3. Ya..segalanya bermula dari minat, bila minat sudah membara makanya usaha, kegigihan, semangat akan datang dgn aura sendiri.

    Tindakan dan konsistan sgt penting utk berjaya dlm apa juga bidang kita N belajar belajar dari org berpengalaman dan sentiasa tajamkan skill. Setiap permainan umpama spt permainan bola sepak.

    Stratgi menyusun permainan antara anda dan jurulatih, skills utk mengelecek dan teknik utk menjaringkan gol..go go badminton..sia sukung...

    ReplyDelete