31 Jan 2009

badminton lagi..

Selamat sabat kepada semua pembaca.. hari ini saya nak cerita tentang pengalaman main badminton..bagi kepercayaan saya, hari sabtu memang tak boleh main badminton..waktu masih belajar saya ada ikut pertandingan berpasukan seluruh negeri. pertandingan start hari khamis sampai sabat..perlawanan pertama menang 4-1, perlawanan kedua pun menang 3-2.perlawanan terakhir mesti menang untuk memastikan kejuaraan..kebetulan main pada hari sabtu..saya pun dalam dilemma..kalau main, kena hari sabtu, tak main,mengecewakan kawan2..hari tu jumaat petang.saya duduk seorang dlm bilik.kawan2 semua jalan pi bandar..memang kita ada kepercayaan masing2..dan kepercayaan itulah yg saya pegang..berlawan dgn diri sendiri akhirnya saya buat keputusan tidak mahu main..saya terus balik kg..petang sabtunya saya kol coach2..tanya keputusan perlawanan terakhir..coach cakap, kita kalah!!tapi walaupun kalah, masih lagi juara..syukurlah..Kesimpulannya, apa saja pegangan agama kita, kepercayaan kita..kita kena ikut..kerana Tuhan menghormati kita kalau kita turut setakat mana pengetahuan kita tentang sesuatu kepercayaan..sekian terima kasih.

3 comments:

  1. Ya...betul tu bos, bersukan boleh tetapi yang lebih penting iman harus diutamakan mengatasi segala-galanya.

    ReplyDelete
  2. thanks for the testimony..good one.. :)

    ReplyDelete
  3. coach, hari sabtu x boleh main langsung badminton ka atau hari sabtu tak boleh ikut program besar2 mcm pertandingan contohnya. confius jugak

    ReplyDelete